Jak instalować mody na serwerze DayZ
Instalowanie modów na serwerze DayZ to doskonały sposób, aby wzbogacić rozgrywkę, dodać nowe funkcje i spersonalizować świat gry według własnych preferencji. Niezależnie od tego, czy chcesz wprowadzić unikalne bronie, pojazdy, mechaniki czy nawet zupełnie nowe mapy, proces instalacji modów na serwerze wymaga znajomości kilku podstawowych kroków. W tym poradniku pokażemy Ci, jak krok po kroku zainstalować mody na serwerze DayZ, omówimy najlepsze praktyki oraz podpowiemy, jak unikać najczęstszych błędów. Dzięki temu Twój serwer stanie się miejscem, które przyciągnie zarówno nowych graczy, jak i weteranów szukających unikalnych doświadczeń.
1. Szukanie i subskrypcja modów.
Na samym początku musisz znaleźć wybrane mody na Steam Community :: Workshop :: DayZ, gdy znajdziesz moda, który przypadł Ci go gustu musisz go zasubskrybować:
Gdy już zasubskrybujesz MOD
w tym przypadku CF - Community Framework, powinien on od razu zainstalować się na Twoim dysku, na którym masz grę DayZ. DYSK_NA_KTORYM_ZNAJDUJE_SIE_GRA\Steam\steamapps\workshop\content\221100\
Pod tą ścieżką znajdziesz wszystkie zasubskrybowane mody do gry 221100 - DayZ. Dla moda CF katalog będzie nosił nazwę 1559212036. Nazwa katalogu, a raczej ID jest brane ze Steam Workshop:
2. Zmień nazwy katalogów.
Zanim będziesz mógł przesłać mody na serwer, musisz zmienić nazwy katalogów. Najlepiej najpierw utworzyć nowy katalog, do którego skopiujesz wybrane mody.
Nazwij ten katalog np. Mój_serwer_DayZ.
- W tym nowo utworzonym katalogu stwórz podkatalog o nazwie keys (ważne, aby nazwa była dokładnie w takiej formie – wielkość liter ma znaczenie).
- Następnie znajdź pliki kluczy (*.bikey) w każdym z pobranych modów i skopiuj je do tego katalogu keys. Pliki te przydadzą się później podczas konfiguracji serwera.
- Skopiuj katalogi z pobranymi modami do przygotowanego katalogu i zmień ich nazwy na bardziej czytelne. Na przykład:
- Katalog o nazwie 1559212036 ustaw na @CF
Wskazówka: Niektóre modyfikacje mogą używać tych samych plików kluczy. W przypadku pojawienia się komunikatu o nadpisaniu pliku możesz to zrobić bez obaw.
3. Przesyłanie modów na serwer
- Połącz się z FTP
W naszym FAQ znajdziesz kompleksowy poradnik, który pomoże Ci się połączyć oraz poruszać po FTP — Jak połączyć się do FTP serwera? - Prześlij pliki modów oraz kluczy
Prześlij zamienione katalogi keys do katalogu/DAYZ/keys
- W głównym katalogu serwera, czyli
/DAYZ
Stwórz katalog o nazwie mods.
- Przejdź do utworzonego katalogu, prześlij stworzoną kopie modów z katalogu Mój_serwer_dayZ.
4. Aktywacja modów w parametrach startowych
Po przesłaniu plików modów na serwer, konieczne jest ich aktywowanie, aby serwer mógł uruchomić się z wybranymi modyfikacjami. Proces ten odbywa się w panelu zarządzania serwerem.
- Przejdź do panelu serwera
Wejdź do zakładki Konfiguracja, zjedź do sekcji Edycja parametrów startowych. - Dopisywanie modów
W trakcie aktywacji modów interesuje nas tylko i wyłącznie formularz -mod - W pustej rubryce dopisujemy nasze mody, które wcześniej przenieśliśmy do katalogu /DAYZ/mods, sposób dopisywania musi wyglądać w następujący sposób:
mods/@CF;
Jeżeli mamy większą ilość modów to rubryka musi wyglądać tak:mods/@CF;mods/@CodeLock
- Przed zapisaniem musisz zaznaczyć opcje, która jest przed -mod. Prawidłowa rubryka z jednym modem powinna wyglądać następująco:
- Po uzupełnieniu naciskamy "Zmień" i włączamy serwer.
Uwaga: Jeśli serwer nie uruchamia się prawidłowo, sprawdź, czy nazwy modów w panelu serwera są zgodne z nazwami folderów oraz, czy pliki zostały przesłane do właściwego katalogu.
Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz...